FAQFAQ ZoekenZoeken GebruikerslijstGebruikerslijst GebruikersgroepenGebruikersgroepen RegistreerRegistreer
ProfielProfiel Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken InloggenInloggen

Active Desktop

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Weerstation Mechelen forum index -> Weerstation Mechelen

Amaury

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2008 - 23:24    Onderwerp: Active Desktop Reageer met quote

Goedenavond,

Ben vanavond een beetje aan het experimenteren geweest, maar ik geraak er niet.
Ik had het idee om http://users.telenet.be/koen.de.vuyst/weer/24uur.gif te gaan gebruiken als active desktop. Zo gezegd zo gedaan: rechter click bureaublad->eigenschappen->bureaublad->bb aanpassen->website->nieuw ...
Wanneer ik echter automatisch recente info wil zien moet ik ofwel manueel vernieuwen, of dit automatisch laten gebeuren. Gezien een computer dient om het automatisch te laten doen, willlen we dat laatste. De synchronisatiemogelijkheid van Windows laat echter max 1x/dag toe.
Een zoektochtje op het internet leidde me naar meta.
oa dit: http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/63219-active-desktop-refresh.html
Geen kneut zijnde in programmeren, kon ik toch begrijpen dat je dit moet intikken in wordpad, bewaren, extensie veranderen door htm en dan de locatie ervan invullen bij website->nieuw->bladeren.
Dit geeft echter alleen een wit kadertje.
Een beetje verder vond ik dit: http://www.daftlogic.com/information-live-world-map-on-desktop.htm
Hoewel ik na veranderen van de website daarmee inderdaad de grafiek op het bureaublad krijg, gaat het zich jammer genoeg niet vernieuwen.
Heeft iemand (Koen zelve ?) meer kaas van deze gegeten om een scriptje te kunnen maken waarmee de grafiek vb om het kwartier kan vernieuwd worden ?

Veel plezier met het proberen. Ik ga er nu meer stoppen en nog eens de sterren tellen voor het slapen gaan.

Amaury.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privé bericht

Koen De Vuyst
Site Admin

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2008 - 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Amaury,

Het is spijtig genoeg niet mogelijk om een actieve desktop in Windows in te stellen met een refresh van kleiner dan een dag. Wat je in je eerst voorbeeld aanhaalt is inderdaad een oplossing. Door het gebruik van Meta's in je html bestand kan je de pagina elke x-aantal seconden herladen. Wat je enkel nog moest doen was een aparte afbeelding toevoegen, waardoor je nu een blanco pagina kreeg.

Ik heb dit eventjes voor je gedaan, het bestand kan je hier vinden. Plaats het bestand in een map naar keuze en verwijs er dan naar bij de instellingen van je actieve desktop. Voortaan zal de grafiek elke 15 minuten worden aangepast. Wens je de tijd aan te passen dan dien je in regel
Code:
meta http-equiv="refresh" content="900"

enkel de 900 te veranderen in het aantal seconden die je wenst (900 seconden is 15 minuten)

Veel plezier ermee!

Groetjes,

Weerstation Mechelen
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Amaury

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2008 - 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, Koen,

Dank voor je antwoord en het schrijven van dat script.
Ik krijg nu wel die mooie grafiek op het bureaublad maar vernieuwen doet het niet.
Nochtans heb ik het gedaan zoals het hoort, denk ik.
De link die je me doorstuurde bewaarde ik tussen mijn documenten. Dan bureaublad->eigenschappen->bureaublad->bb aanpassen->website->nieuw->bladeren en dan de bewaarde link aanduiden.
Wil je, als ge tijd en goesting hebt, dit nog eens bekijken ?

Groetjes, Amaury.
Naar boven

Koen De Vuyst
Site Admin

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2008 - 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Amaury,

Ik heb het zelf eens gepropeerd onder XP en bij mij lukt het hoor. De grafiek wordt elke 15 minuten mooi vernieuwd. Ik zou de cache van Internet Explorer eens legen en terug proberen. Misschien lukt het hierna wel. Mocht het nog niet werken, laat me dan iets weten, dan voeg ik code toe zodat hij niets in de cache mag plaatsen en bij elke update wel degelijk moet verversen.

Groetjes,

Weerstation Mechelen
Naar boven

Amaury

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2008 - 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, Koen,

Het moet iets met de cache te maken hebben.
Ben hier wat aan het experimenteren geweest.
Het beeld wordt heel kort wit bij een zogenaamde update, maar het blijft telkens dezelfde oude grafiek.
Telkens ik echter de explorer afsluit, gebeurt er wel een update van de grafiek. In de opties staat dat de cache geledigd wordt bij het afsluiten van explorer.
Daarna gebeurt er geen update meer tot ik opnieuw hetzelfde manoeuver doe.
Misschien moet inderdaad in het script komen dat de cache geledigd wordt. Maar gaat dat geen conflict geven met de nl werking van de internetexplorer ?
Nu gaan er waarschijnlijk stemmen opgaan om firefox te gaan gebruiken. Wel, explorer is voor alles wat werk aangaat en de firefox is voor privédingen.
Is het moeilijk dat bij het script te schrijven, Koen ?

Vriendelijke groeten,
Amaury.
Naar boven

Koen De Vuyst
Site Admin

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2008 - 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Amaury,

Een conflict gaat dat niet geven aangezien de toegevoegde regels enkel betrekking hebben op het bestand grafiek.html. Deze regels zorgen ervoor dat de grafiek niet in het cache mag worden opgeslagen en dat er telkens naar de pagina dient te worden gegaan om de afbeelding te downloaden.

Ik heb het bestand aangepast, probeer het zo eens. Je kan het vinden op dezelfde link.

Wat Firefox betreft heeft dit er niets mee te maken. De actieve desktop maakt enkel gebruik van Internet Explorer. Je kan dus FF en IE gebruiken zoals je gewend was.

Groetjes,

Weerstation Mechelen
Naar boven

Amaury

BerichtGeplaatst: zondag 17 augustus 2008 - 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Oef, het werkt.

Het heeft wat voeten in de aarde gehad.
Ik weet niet of andere ook deze problemen hadden, maar zelfs met het nieuwe script van Koen werkte het niet (altijd).
Ook verdween de grafiek soms achter de afbeeling van het bureaublad.
Ik weet niet of en het er iets mee te maken heeft, maar ik veranderde net de internetinstellingen: Tijdelijke internetbestanden: Controleren op nieuwe versie en dan aangevinkt: 'elke keer ik de webpagian bezoek'. En nu lijkt alles eindelijk goed te werken.
We leren bij.
Nu nog de grafiek leren interpreteren.

Bedankt, Koen.
Naar boven

Koen De Vuyst
Site Admin

BerichtGeplaatst: zondag 17 augustus 2008 - 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Graag gedaan!

Weerstation Mechelen
Naar boven

Berichten van afgelopen:   
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Weerstation Mechelen forum index -> Weerstation Mechelen Tijden zijn in CEST (=zomertijd)

Pagina 1 van 1
Ga naar: